Etusivu > Ajankohtaista > Hammarbackenin joulu 2.12.2023-13.1.2024

Hammarbackenin joulu 2.12.2023-13.1.2024

Fiskarsin museon perinteinen joulunäyttely johdattaa rauhaisaan vanhan ajan joulun tunnelmaan. Museolla vietetään joulua ensimmäisestä adventista Nuutinpäivään saakka. Näyttelyvierailun yhteydessä museokaupasta voi hankkia kivoja joululahjoja. Lauantaisin ennen joulua kannattaa myös osallistua joulutyöpajoihin.

Joulunäyttely

Kullan työläiskodin havuntuoksuinen joulukuusi riippuu katosta ja jouluateria on katettu seitsemänhenkiselle perheelle. Ruukinpatruuna von Julinien salongissa kahvipöytä notkuu kaikenlaisia herkkuja. Mitäköhän Albert on hankkinut lapsilleen joululahjaksi tällä kertaa?

Joulunavaus

Hammarbackenin joulu avataan 2.12.2023 klo 11-16. Silloin museoalueella voi tavata ruukinväkeä ja kenties myös tontun, jotka puuhaavat jouluvalmistelujen parissa ja mielellään esittelevät näyttelyitä. Avajaisiin on vapaa pääsy ja Café Hammarbacken on avoinna!

Ruukinväen joulutyöpajat

Tämän vuoden joulutyöpajoissa leivotaan piparkakkuja aidossa leivinuunissa ja kirjoitetaan kirjeitä mustekynällä kauniille kirjepaperille. Kirjeen voi myös leimata ja sinetöidä lakkasinetillä.

Aika: 2.12.-16.12.2023 la klo 11-14

2.12. Piparkakkujen leivontaa ja joulukirjepaja
9.12. Joulukirjepaja
16.12. Piparkakkujen leivontaa

Materiaalimaksu: 3€. Ei ennakkovarausta.

Tervetuloa!

Lue myös