Framsida > Aktuellt > Jul på Hammarbacken 2.12 – 13.1

Jul på Hammarbacken 2.12 – 13.1

Fiskars museums traditionella julutställning bjuder på rofylld gammaldags julstämning. Julen på museet firas från första advent till och med trettondag Knut. I samband med besöket kan unika julklappar inhandlas från museibutiken. Under lördagarna innan jul arrangeras verkstäder för både små och stora.

Julutställning

I Kullans arbetarhem hänger julgranen från taket och julmiddagen är serverad för hela sjupersonersfamiljen. I Stenhusets salong dignar brukspatron von Julins kaffebord av läckerheter. Vad tror du Albert har inhandlat för julklappar för sina barn i år? I den traditionella julutställningen kan man bekanta sig med jul- och nyårsfirande hos arbetare och herrskap.

Julöppning

Julen på Hammarbacken inleds 2.12 kl. 11-16. Då kan man träffa på bruksfolket och kanske till och med på någon tomte, som håller på med julförberedelser och gärna presenterar julutställningen. Det är fritt inträde till museet under öppningsdagen och Café Hammarbacken har öppet!

Julverkstäder

I årets julverkstäder bakar vi pepparkakor och skriver med äkta bläckpenna på vackert brevpapper. Kuvertet kan stämplas med julstämpel och förses med lacksigill.

Tid: 2.12-16.12.2023, lör kl. 11-14

2.12 Pepparkaksbakning och julbrefsverkstad
9.12 Julbrefsverkstad
16.12 Pepparkaksbakning

Materialavgift 3 €. Ingen förhandsbokning behövs!

Läs också