Etusivu > Ajankohtaista > Hammarbackenin pääsiäinen 7.-9.4.2023

Hammarbackenin pääsiäinen 7.-9.4.2023

Pääsiäispyhinä museon näyttelyt ovat avoinna 7.-9.4. klo 11-16. Lauantaina 8.4. klo 11-14 museorakennuksessa voi osallistua pääsiäistyöpajaan, johon inspiraatiota haetaan maailmankuululta Fabergén kultasepänverstaalta. Alma Klee, jonka suku oli kotoisin Pohjasta, työskenteli 1900-luvun alussa Fabergéllä muotoilijana. Hän sai tehtäväkseen suunnitella muun muassa pääsiäismunia Venäjän keisariperheelle.

Jos haluat tutustua tarkemmin Alman tarinaan suosittelemme pelaamaan ruotsinkielistä Almas hemlighet- pakopeliä. Pakopelin on tuottanut Västnyländska kultursamfundet yhteistyössä Fiskarsin museon ja Pohjan paikallishistoriallisen arkiston kanssa. Onnea matkaan!

Alma Klee (o.s. Pihl)
Kuva Alman suunnittelemasta talvimunasta, jonka sisällä piilee yllätys: Ed T, CC BY-SA 2.0 via Wikimedia Commons

Lue myös