Tietoa meistä > Ajankohtaiset hankkeet > Elävää historiaa

Elävää historiaa

Hankkeen ”Elävää historiaa palvelukoteihin” tarkoituksena on ollut toteuttaa valokuvanäyttely ja muistelumateriaalia palvelutalo Villa Anemoneen Karjaalla. Projekti valmistui joulukuussa 2020. Näyttely on myöhemmin lainattavissa Raaseporin muihin palvelutaloihin.

Valokuvanäyttely ja muistoja sisältävä matkalaukku

Näyttelyn valokuvat ovat pääosin 1930–1950-luvuilta, jolloin palvelutalon asukkaat olivat nuoria. Matkalaukku sisältää esineitä, jotka herättävät muistoja. Tavoitteena on, että hoitohenkilökunta ja omaiset voivat hyödyntää materiaalia Villa Anemonen senioreiden aktivoimisessa.

Hankkeen toteuttamisesta vastasi museon vapaaehtoisryhmä ”50-luvun nuoret”. Ryhmä koostuu ihmisistä, jotka ovat eläneet lapsuutensa tai nuoruutensa Raaseporissa 1940- ja 1950-luvuilla. Ryhmä kokoontuu säännöllisesti museolla, museon henkilökunnan johdolla. Hanketta ovat tukeneet Raaseporin kaupunki ja ”Stiftelsen till förmån för Finlandssvenska kvinnor och hem” -säätiö.

Yhteyshenkilö:

Johan Halttunen